Wat heeft jou er toe gebracht om de overstap te maken van fast moving consumer goods naar de financiële dienstverlening?
Ik werkte op een gegeven moment al 25 jaar in de fast moving, waarvan een kleine 7 jaar internationaal. Ik moest veel reizen, droeg verantwoordelijkheid voor meerdere landen en wilde graag voor alleen Nederland verantwoordelijk zijn. En dan met mijn handen aan het stuur zitten en niet van een afstandje meerdere landen sturing geven. De stap naar de financiële dienstverlening was een uitdaging en out of my comfort zone.
In wat voor staat trof je Aegon aan toen je daar begon als marketingdirecteur?
Ben je weleens in zo’n kantoorpand geweest waarin veel afdelingen tegelijkertijd aan het verhuizen zijn? Zo trof ik Aegon aan, omdat er op dat moment aan verschillende transities werd gewerkt. Het bedrijf was hard op weg naar een meer klantgericht bedrijf, maar ook van meerdere bedrijven (Aegon hypotheek, Aegon schade, Aegon pensioen) naar één bedrijf. Het was direct turbulent en dat is het eigenlijk nu nog steeds. Maar dat is juist goed. Het is namelijk een illusie om te denken dat als het lekker rustig is in het bedrijf, het ook goed gaat. Het moet juist in transitie zijn. Er verandert zoveel, waardoor je moet gaan nadenken waar je over een jaar zou willen staan met je bedrijf. Anders ben je niet goed bezig.