Petra Vos

CEO
Fatboy
“Merkextenties werken alleen als je een sterk merk hebt dat weet waar het voor staat”
Fatboy is inmiddels veel meer dan die ene zitzak. Er zijn lampen, banken en bijvoorbeeld een hangmat. Klaas bespreekt met CEO Petra Vos hoe je tot succesvolle merkextensies komt.
Fatboy is inmiddels veel meer dan die ene zitzak. Er zijn lampen, banken en een hangmat. Wat maakt dat deze merkextensies succesvol zijn? CEO Petra Vos vertelt in deze podcast over de nieuwe innovatiestrategie: hoe deze in elkaar steekt en met welke designprincipes Fatboy voortaan nieuwe producten ontwikkelt.
 
Petra: ‘Je moet je altijd realiseren of het voor de consument begrijpelijk is, of het direct intuïtief voelbaar is. Dat het logisch is wat ze zien en geloven bij het merk Fatboy.’

De designprincipes matchen volgens Petra met de merkwaarden van Fatboy: Eigenzinnig, gedurfd, altijd makkelijk in gebruik, maar ook kwalitatief en ingenieus, met een simpel uiterlijk maar waar over elk detail is nagedacht. Producten die voor een glimlach zorgen.

Petra: ‘Zolang dat klopt, denken wij eigenlijk dat we nog maar net begonnen zijn met het uitbreiden van Fatboy. We zien nog heel veel categorieën waar we naartoe zouden kunnen gaan, waarbij de consument direct denkt: Ja, snap ik, dat is duidelijk een Fatboy product.’
Privacy statement
Powered by
Energize

Fijn dat je er bent!

CMOtalk gebruikt cookies. We bewaren ze voor het bijhouden van statistieken, zodat wij een goede website kunnen serveren. Door op 'ga door' te klikken, ga je akkoord met de privacy statement.

Ga door