Fatboy is inmiddels veel meer dan die ene zitzak. Er zijn lampen, banken en een hangmat. Wat maakt dat deze merkextensies succesvol zijn? CEO Petra Vos vertelt in deze podcast over de nieuwe innovatiestrategie: hoe deze in elkaar steekt en met welke designprincipes Fatboy voortaan nieuwe producten ontwikkelt.
Petra: ‘Je moet je altijd realiseren of het voor de consument begrijpelijk is, of het direct intuïtief voelbaar is. Dat het logisch is wat ze zien en geloven bij het merk Fatboy.’
De designprincipes matchen volgens Petra met de merkwaarden van Fatboy: Eigenzinnig, gedurfd, altijd makkelijk in gebruik, maar ook kwalitatief en ingenieus, met een simpel uiterlijk maar waar over elk detail is nagedacht. Producten die voor een glimlach zorgen.
Petra: ‘Zolang dat klopt, denken wij eigenlijk dat we nog maar net begonnen zijn met het uitbreiden van Fatboy. We zien nog heel veel categorieën waar we naartoe zouden kunnen gaan, waarbij de consument direct denkt: Ja, snap ik, dat is duidelijk een Fatboy product.’