In 1910 ging Joyce C. Hall met een schoenendoos vol ansichtkaarten langs bij kruideniers. Nu 100 jaar later versturen we nog steeds kaarten. Is er nog wel toekomst voor de wenskaart?
Een kaart staat voor échte aandacht; de moeite die je neemt om een kaart uit te zoeken, er iets op te schrijven, of dat nou digitaal is of met een pen, en het versturen. Een echte kaart ontvangen tussen de gewone post in de brievenbus is toch altijd een klein cadeautje.
We leven in een gemakseconomie, maar je moet eerst een kaart kopen, postzegel plakken, de kaart posten. Is de klassieke kaart niet veel te langzaam voor de tijd waarin we leven?
We bieden met hallmark.nl een service waar je online tot 22:00 uur ’s avonds je kaart kunt bestellen, die de volgende dag wordt bezorgd. Ik vind dat niet langzaam. Juist het moment van even onthaasten en stil staan bij de belangrijkere dingen. Dat heeft niets te maken met snelheid, maar met vertragen. In een tijd van social media en oppervlakkige contacten is een kaart een mooi middel om aandacht te geven aan wie echt belangrijk voor je is.