Wat is de elevator pitch van Ahold Delhaize Global Marketing & Media?
In één zin: een marketingeuro besteed in onze analoge- en digitale kanalen is beter besteed dan in elk ander bestaand marketing- of mediakanaal. Ons klantcontact is altijd met shoppers, altijd op een moment van of rond aankoop, en onze ROAS meetbaar en transparant. Daar waar de mediawereld vaak naar op zoek is, hebben wij de mogelijkheid om consumenten heel specifiek te benaderen met relevante en actuele informatie. Wij zijn niet alleen de media, maar wij hebben ook de klantrelatie die vaak leidt tot verkoop. Wij bieden advertenties aan in een ‘inline wereld’ en combineren alle bestaande kanalen tot één integraal bereik . Als je zo dicht op de klant zit, dan moet het effect van marketing en communicatie veel sterker zijn.
Hoe gaat Ahold Delhaize binnen deze ‘inline wereld’ om met data?
Het is niet per se de data, het uitgangspunt binnen deze wereld is het directe contact dat we hebben met onze klanten. Dat levert inderdaad veel datapunten, maar de inzichten in klantgedrag daarachter is voor ons veel belangrijker. Zo heeft kennis omtrent het bewaren van koelverse producten er in de jaren 50 toe geleid dat klanten via Albert Heijn konden sparen voor een koelkast. Data in al onze kanalen proberen we wereldwijd zo goed mogelijk te combineren tot kennis en gerichte plannen die het leven van onze klanten beter maken. Als dat klopt voor ons zelf, dan klopt dat ook voor de A-merken van onze leveranciers. De kracht van onze internationale merken maakt onze boodschap geloofwaardig, de kennis van elke individuele klant maakt die boodschap meer gericht en effectief.