Wat voor advies heb je aan andere CMO's over first-party data en relevant zijn?“Wij willen de onboarding nog makkelijker maken: mensen kunnen al lid worden zonder dat ze betaald hebben. We willen direct iets bieden zodat mensen een goed gevoel krijgen. Het conversiemoment stellen we dus nog even uit. Alle grote adverteerders zouden dat moeten doen: sturen op relevante content. Misschien moet je wel met een podcast beginnen. Wij hebben het ook heel lang overwogen, een podcast is gewoon een medium. Uiteindelijk gaat het om doelgroepmarketing. Hoe kun je je marketing zo inrichten op waar je publiek al is? Daarnaast zijn we bezig met wat ik ‘influencer marketing at scale’ noem.”
Wat bedoel je daarmee?“Wij hebben mensen nodig die staan voor gezondheid, fitness of gezonde voeding. Dat hoeven geen grote namen te zijn, het kunnen ook mensen zijn in jouw lokale buurt. Die hebben misschien elk 1.000 volgers, maar als je er daar 1.000 van hebt, begint het aan te tikken. Op die manier zit je midden in de funnel. Je bereikt mensen over het onderwerp en probeert die om te zetten naar conversie, een abonnement, of je houdt ze gewoon geïnspireerd. We noemden dat bij Unilever overigens street fighting: straat voor straat een markt veroveren. Wij hebben nu enorm veel mensen in onze database zitten, 30% van de mensen die bij ons aankloppen, zijn ooit al een keer lid geweest van Fitchannel. En dat is natuurlijk een goed teken.”
Geraldine: “Het is in feite community thinking. Hoe creëer je communities waar je veilig vertrouwd anderen kunt inspireren en elkaar kunt aanzetten tot nieuw gedrag. Ik denk dat dat ook heel erg onderdeel is van de nieuwe marketingdenken.”
Bron afbeeldingen: Facebook Shops -
COYWOLF News, Wat is Discovery Commerce -
Facebook