Hoe luidt de belofte?
'Zeeman. Zo eenvoudig kan het zijn. En de merkbelofte luidt 'opmerkelijk eenvoudig.' We zijn opmerkelijk eenvoudig, voor oplettende mensen. Mensen die ofwel moeten opletten op hun portemonnee, ofwel bewuster willen kopen.’
Hoe zag het marketingteam eruit toen je begon?
‘Heel operationeel en klein, met zes mensen. Toen toch al voor ongeveer 1200 winkels. Na een jaar kwam daar Kasper Figee bij, voor de campagnes. Sindsdien is het team elke twee jaar gegroeid, met de laatste anderhalf jaar een uitgebreid e-commerce team erbij van 15 mensen. In totaal zitten we nu ongeveer op 25 mensen.’
Over e-commerce zullen we het zo hebben. Wat betreft die campagnes: ben je na het vinden van de merkbelofte snel op zoek gegaan naar een bureau, om die verder naar buiten te brengen?
‘De relatie met Persuade was er al voordat ik begon. Bij Zeeman houden we van lange partnerships en ik zag geen aanleiding om te wisselen. Michiel Rijshouwer maakte ook onderdeel uit van het team waarmee we de match tussen eenvoud en opmerkelijk en de campagneregel 'Zo eenvoudig kan het zijn’ bedachten. Bovendien stonden er al mooie ideeën op de planning, zoals het idee voor de trouwjurk. Toen dacht ik: 'Ja die jurk, die past in dit merkbed, dit moet goed gaan werken.’