Wat is jouw visie voor Enrico?‘Wij willen echt een Europees business bouwen, met een uitrol van onze merken in Europa. Verdubbelen als bedrijf binnen vijf jaar. Dat hebben we vrij duidelijk voor onszelf gedefinieerd.’
Ga je voor winst of groei? ‘Groei, dat gaat over business, merken en mensen. Business spreekt voor zich en dan volgt de winst vanzelf. Maar om groei te realiseren, moet je natuurlijk wel goede proposities ontwikkelen, weten wat consumenten en klanten willen en daar goed op inspelen. Persoonlijke groei gaat over mijn eigen ontwikkeling. Wat mij altijd heeft aangesproken bij grote bedrijven is dat je snel kunt leren, veel inspirerende mensen om je heen hebten de middelen om dingen te proberen. Daar heb ik echt heel veel aan gehad heb en ben ik beter van geworden. Groei van mensen is ook wel echt groei van talenten en teams en mensen om me heen en dat vind ik echt leuk - daar haal ik altijd veel energie uit. Om te zien dat je samen een platform kunt creëren waar mensen zich kunnen ontwikkelen. Nog steeds superleuk om te zien dat mensen uit mijn teams die uitvliegen, heel succesvol zijn en op mooie plekken terechtkomen.’
-
Bron afbeeldingen: Merkportfolio Enrico Food:
Enrico Food, Bertolli Pizzabodem en saus:
Debbie Kreike.